Si comel

11 Julai 2011

Cara-cara mengelak rumah dimasuki perompak







Hai readers sekalian...


Harini aku nak share ngan korang cara-cara nak elak rumah dimasuk perompak.


Untuk apa-apa jenis perompak la termasuk perompak terbang seperti gambar diatas..


dengar baik2 tau, ehh ape dengar pulak..bace  la...


1. pasang tv kat cc (comp centre)*takkan xtau plk, menipu la kalau x tau..ke pasang cc kat tv..

- Ha!! ni bagi yang kaya boleh la derma tv sebiji dua kat cc...kesian orang2 yang g cc xleh tgk tv. kedekut betul la tokey cc tu... eee...menci tau*sambil tumbuk2 dinding(kuat giler aku)... 


2. Tulis sign kat pagar.
 'ADE KHINZIR DI RUMAH INI'
 - alah..korang x tau ke...biasanye yang merompak ni pon orang melayu jugak..jarang2 la tgk bangsa lain merompak..konpem diorang malas nak rompak sbb kalau tersentuh khinzir kene samak pulak...
'ADE ORANG GILA DALAM RUMAH'
 - kalau korang letak sign ni konpem perompak takut nak masuk...aku seniri pon tak berani dekat ngan orang gila...tapi sebelum korang letak sign ni korang kene la belakon jadi gila depan jiran2 korang sebab yang aku perati perompak ni mesti observe dulu tuan rumah yang dia nak target...



    
    ok...aku dah tolong korang buat sign tu...cpt photostate pastu letak kat pagar rumah
    korang...gambar tu ikut korang la nak tukar muka korang ke...aku rase lagi baik letak
    muka korang...haha





3. Kotorkan halaman rumah sebelum nak kluar.


- Ni akan menimbulkan perspektif negatif pada korang...perompak tengok kat luar pon dah kotor, takkan kat dalam bersih pulak...'tak sempat dia nak bahan barang korang dia dah 'kiok' dulu dalam tu ntah2 tak jumpa jalan kluar..fikir aku yang rase perompak akan fikir macam tu.....paham tak...kalau tak paham sukati korang la...


4. Upah guard


- Yang ni kalau korang kaya la...kalau nak upah guard suruh dia jaga harta korang bukan jaga rumah korang...ni aku pelik ramai orang letak  guard kat luar suruh jaga rumah diorang padahal perompak nak curi harta korang bukan nak curi rumah korang..haha


5. Jangan keluar rumah.


- Yang ni paling mudah...tak payah kluar rumah kan senang...klau nak kluar jugak..pegi la dekat2 je..


6. Selalu doa kat allah, jangan tinggal sembahyang.


- haha, sentap tak hati korang...yang selalu buat tu ignore yang ni...aku cakap kat sapa2 yang tak buat je...


p/s : apa2 yang no 6 paling penting...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...