Si comel

16 Julai 2011

Ulser boleh bawa maut.....

Assalamualaikum,

Hello semua,

sebenarnya aku tulis entry pasal ulser sebab aku sedang diserang penyakit ni...

korang tau tak apa itu ulser...aku bet ade yang tau dan ade jugak yang tak tau...kalau semua tau nasib la...bukan korang tau pon yang semua tau....wahhhh!!! cuba korang kira bape banyak perkataan tau yang aku letak...

Ulser mulut merupakan luka dalam mulut yang berwarna putih atau kuning yang dikelilingi oleh warna kemerahan dan menyakitkan(seperti gambar)....


nampak tak ulser tu...ni gara-gara buat mulut itik la ni(syafiq rahim tak termasuk)....geli pulak aku tengok gigi dia..........



baru aku ingat.....ni semua salah pompuan kat facebook la ni....sibuk tayang gambar dia buat mulut itik...aku nganjing la (bukan anjing, ade N ye kat depan...bace leklok....aku cepuk kang)....dah aku kene mende ni........

ulser boleh terjadi kat banyak tempat dalam badan korang....contohnya kat usus korang....bahaya kan....



Nape aku cakap mende ni boleh bawa maut sebab korang tak tau yang mende ni adalah ulser atau kanser...

kalau tak paham....teruskan bace



ulser ni kemungkinan akan sembuh dalam 10-14 hari...so kalau lebih dari tu korang kene rujuk doktor sebab kemungkinan mende ni adalah pra-kanser....  



Ha!!!dah tau ape itu ulser....jaga-jaga lah...

Aku ada satu ubat ni nak bagi tau korang...ha!!! kan untung jadi readers blog aku....

nama ubat tu oral-lon...cari la kat farmasi...ni atuk aku yang suggest...ubat ni macam gam tau...korang sapu kat tempat luka tu pastu ubat tu akan bertindak serta-merta.....

kalau korang rasa kat tempat tu dengan lidah..korang akan rase seperti korang sedang jilat kulit dalam mulut korang....tapi rase dia pelik sikit la...tu pon sekejap je..... 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...