Si comel

06 Julai 2011

Reka Cipta

Assalamualaikum

Hello my readers!! 


           Tajuk harini  adalah seperti di atas iaitu rekacipta atau dalam bahasa omputihnye ialah invention. Pernah tak korang terfikir yang korang nak cipta sesuatu bende. Ok aku bagi contoh seperti jam yang ade gps, kereta yang boleh terbang, atau apa-apa bende baru lah. Jangan pulak korang ambik pembaris korang kata tu ciptaan korang pulak. 

            Bagi aku idea nak cipta sesuatu bende ni selalu sangat datang tanpa aku undang. Pelik gak aku aku tak antar sms atau kad jemputan pon suruh mereka datang. Paling tak boleh belah idea tu selalu je datang masa aku berada dalam tandas maybe syaitan kot yang bagi idea tu kat aku. Ye la kan rumah diorang tandas tu. 


                       
               Pernah sekali tu aku tanye kat kawan aku yang dia ade perasaan tak yang kat rumah dia banyak sangat guna air. tak ke membazir. membazir amalan apa wahai reader-readerku. "amalan syaitan". ya pandai sume(kembang la tu, baru puji sikit). eh2!!gile ke apa. dia yang tanya tapi dia jawab sendiri. haha .ok. kita sambung ke topik kita semula.kan sebelum kita melepaskan coklat kite yang berwarna kuning-kuning itam tu,ade air dalam lubang jamban. korang tak rasa ke membazir tu. kalau takde air tu bukan ke kite punye coklat tu akan jatuh terus ke dalam tanpa gangguan. 

              Mesti korang tertanya-tanya, dah kalau coklat melekat kat dinding jamban camna. senang je masa korang nak basuh korang punye tu( jangan horny pulak, ini bukan blog 18sx) jirus je la kat tempat tu sekali. kan kita takyah flush-flush dah. Lagipun korang tengok je la kat tandas awam. ramai sangat malas nak flush. buang je pandai.pastu biar. apa diorang nak bagi orang lain bau dia punya coklat ke. kalau sedap takpe la jugak. ni sekor-sekor, bau memang pergh.

klau bunyi coklat masa ade air : gelegup...blup2 
klau takde air : *bunyi meneran untuk second round dan round seterusnya.


              
               
Dialog antara aku dan member aku:
aku : wei!! ko tak rase ke yang ko dah terpengaruh ngan amalan syaitan.
dia : haaa *sebenarnya dia menguap.
aku : wei ko dengar tak ape yang aku cakap ni. *marah kerana tak dilayan.
dia : ye aku dengar.nape plak?
aku : ye la. ko tau kan membazir amalan syaitan. ko tak rasa ke yang masa ko buang
         coklat ko tu yang ko dah membazir banyak air.
dia : apa ko merepek ni.
aku : ko perasan kan sebelum ko buang coklat ade air dalam tandas. kalau takde air
         tu bukan ke senang jer coklat ko nak jatuh ke loji bawah tanah. 
dia : apa la ko ni. air tu diorang letak sebab nak halang gas busuk dari loji masuk ke 
        rumah kite.
aku : alah!! aku dapat idea nak cipta tandas yang boleh tekan-tekan pastu ade mende
         halang bau masuk rumah kite. buka mende tu masa nak buang coklat je la. kalau
         ade kotoran kat dinding jamban, ko boleh basuh masa ko nak basuh ko punye
         toot...tooot  je.
dia : bagus gak...ok. invent la. aku nak tengok nanti. kalau dah berjaya jangan lupa aku.
aku ; taknak la. cita-cita aku bukan ke arah tu.
dia : erk!!!


             Selepas itu, berlaku la pergaduhan antara kami. tumbuk menumbuk antara satu sama lain. Selepas beberapa hari kami bergaduh tanpa henti. akhirnya dia mengalah. haha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...